Nu har jag precis suttit i telefon i cirka 30 min, och pratat med helt underbara människor som verkligen hjälpt mig. Imorse var jag på tågstationen i Örebro där SJ finns 3 ggr och jag fick verkligen inte ett bra bemötande.
1 gången fixade de ut mina biljetter som jag aldrig hade fått någon kod till,
2 gången sa jag att tiden var fel på ena biljetten och ville få hjälp med det, men då sa killen bakom disken att alla biljetter var slut, vilket jag tyckte var konstigt 2 veckor framåt.
3 gången sa jag att jag inte trodde på att biljetterna var slut 2 veckor framåt och då sa han att han hade kollat fel. Då ville jag också att han skulle hjälpa mig att fixa så jag fick den tiden jag beställt men det hade han ingen behörighet att göra- enligt honom. Han sa att det kunde bara sj:s kundservice göra!
Därför ringde jag upp SJ och fick prata med en man som framförallt var jätte trevlig och hjälpsam men som hjälpte mig få bekräftat att den killen som satt bakom disken i Örebro inte alls kunde sitt jobb. Han sa att det var på stationerna som de skulle hjälpa till med dessa problem för att det inte inte han göra! Ahh!!. Men jag förklarade hela historien och han bara skrattade och sa att "vissa människor ska inte sitta bakom hjälpdiskar och hjälpa andra", så han kopplade vidare mig till kundservice där jag fick prata med en kvinna som var lika trevlig och nu har jag äntligen en ny=rätt biljett med rätt sittplats.
Tänk vad lätt det här hade varit om jag hade fått samma hjälp på stationen imorse?!
Nu ska jag fixa mig lite innan jag ska träffa Amanda på en födelsedagsfika.
Kajja blir hela 19 år imorgon =)
1 gången fixade de ut mina biljetter som jag aldrig hade fått någon kod till,
2 gången sa jag att tiden var fel på ena biljetten och ville få hjälp med det, men då sa killen bakom disken att alla biljetter var slut, vilket jag tyckte var konstigt 2 veckor framåt.
3 gången sa jag att jag inte trodde på att biljetterna var slut 2 veckor framåt och då sa han att han hade kollat fel. Då ville jag också att han skulle hjälpa mig att fixa så jag fick den tiden jag beställt men det hade han ingen behörighet att göra- enligt honom. Han sa att det kunde bara sj:s kundservice göra!
Därför ringde jag upp SJ och fick prata med en man som framförallt var jätte trevlig och hjälpsam men som hjälpte mig få bekräftat att den killen som satt bakom disken i Örebro inte alls kunde sitt jobb. Han sa att det var på stationerna som de skulle hjälpa till med dessa problem för att det inte inte han göra! Ahh!!. Men jag förklarade hela historien och han bara skrattade och sa att "vissa människor ska inte sitta bakom hjälpdiskar och hjälpa andra", så han kopplade vidare mig till kundservice där jag fick prata med en kvinna som var lika trevlig och nu har jag äntligen en ny=rätt biljett med rätt sittplats.
Tänk vad lätt det här hade varit om jag hade fått samma hjälp på stationen imorse?!
Nu ska jag fixa mig lite innan jag ska träffa Amanda på en födelsedagsfika.
Kajja blir hela 19 år imorgon =)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar