fredag 30 oktober 2009

Duscha sina jeans

För ett tag sedan så läste jag på Mq:s hemsida om hur man bäst tvättar sina jeans för att hålla de fina så länge som möjligt. De flesta vet att man aldrig ska tvätta jeans i tvättmaskinen utan hänga ut de på luftning. Men den senaste var att man skulle ta på sig jeansen och ställa sig i duschen, använda sitt favoritshampoo och ha på sig de till de torkar för bästa passform. Detta provade jag igår :) Jag ställde mig i duschen med jeansen och började tvåla in de med mitt bästa shampoo. Det kändes ganska skumt, speciellt när vattnet rann nerför benen så det kändes som man kissade på sig. Jag hoppade dock över att ha på mig de tills de hade torkat för det hade tagit evigheter. Jag passade också på att tvätta mina leggings och några tröjor som inte klarar tvättmaskinen igårkväll. Jag måste poängtera att jag har bara 1par jeans här och 1par bomullsleggings och de var INTE torra imorse.
Jag fick halvt panik för jag ville ju inte ta på mig blöta kläder. I lådan hittade jag dock ett par lackleggings som jag köpte i augusti på Gina så det fick bli de idag. Alltså ojoj vilka blickar jag har fått idag och kommer säkert få några fler. En tant på tunnelbanan förut blängde otroligt mycket på mig och såg ut som hon skulle skälla ut mig :S 



































Här har jag på mig mina lackleggings. Är det verkligen något att stirra ihjäl sig på?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar