torsdag 19 juli 2012

Blåsor i svalget.

Hej,

Det var ett spännande besök hos läkaren idag. Hon kollade min hals och säger oj oj och ser bekymrad ut. Hon ber mig sedan kolla själv med en lampa och förstoringsglas och jag vart så äcklad av det jag fick se. Jag har små sår/blåsor i hela svalget. Inte undra på att jag har ont :( Min streptokocker/halsinfektion hade inte heller blivit bättre av min medicin jag fick i onsdags så nu har jag fått riktigt stark medicin. Tabletter som är riktigt stora även när jag delar de 3 ggr dagligen samt något jag ska gurgla och som ska lägga sig som en hinna på blåsorna. Usch för sjukdomar och mediciner.

Om en vecka får jag svar på vad blåsorna i munnen är för något. Men läkaren trodde på något slags virus som kan komma när man har en infektion i kroppen osv.
Nu hoppas jag på förbättring!!
Kram

1 kommentar:

  1. Glöm inte bort att sjukanmäla dig till ditt jobb och tala om att du är sjuk. Du har väl semester från idag? Du har rätt att vara sjukskriven iställt för att ha semester och kan alltså använda dom dagarna senare. Anmäls sjukdomen i efterhand ska du ha läkarintyg. Men det kanske du har koll på? Krya på dig!

    SvaraRadera