onsdag 27 februari 2013

Läsarfråga!


Hej!
När du körde på Complexion Gel 10% blev du mycket torr under dagen? Jag ska börja ta samma märke, fast 5 % och undrar om du blev extrem torr och började flagna rejällt eller om det inte märktes under dagen att du andvända den krämen?
Tacksam för svar.

Riktigt bra blogg annars, mycket intressanta och bra tips!
Svar:
Tack så jättemycket för dina fina ord. Angående din fråga så är svaret JA. Jag blev otroligt torr efter några veckor med complexion gel 10%. Den är väldigt kraftfull och samtidigt så var det väldigt kallt ute under min kur så det var en kombination av kräm och väder. Efter ett par månader med krämen så var min hy i mycket bättre skick och finnområdena var så pass få att jag kunde punktmarkera finnarna istället för att smörja in stora delar av ansiktet med den. Så försök att endast smörja in på problemområden/punktmarkera så att du ej torkar ut fin hy. Glöm ej heller att återfykta huden riktigt ordentligt för att få ned talgproduktionen. Receptet på en fin hy utan acne är att( endast) torka ut finnarna samt att återfukta huden ordentligt för att få ned talgproduktion.
Sedan råder jag dig att börja med krämen 1 timma första dagen och trappa upp med 1h per dag tills du kommit upp i cirka 5-6 timmar. Krämen är väldigt stark och i början upplever många att den kan svida, bränna och man kan bli ganska röd i ansiktet. Men huden vänjer sig och många likaså jag tycker att denna kräm är fantastisk!
Lycka till! Kram

(Denna bild tog jag vid min första gång med krämen comlexion gel!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar