söndag 14 april 2013

Lördag!

Igår hade jag en lugn och mysig dag! Hade planerat en sovmorgon men självklart så vaknar jag då vid 6.00 och kan inte somna om. Jag ger därför upp efter en stund och går upp och tar tag i dagen. När klockan var 10.00 så hade jag hunnit tvätta, städa, varit uppe på vinden och gått igenom lådor med vårkläder samt fixat mig! Det kallar jag effektiv morgon! :)

Sedan vid lunch hade jag bokat Brunch till mig och Jenny ute på Siggesta gård här på Värmdö! Det är en gammal bevarad gård där de gör all mat från grunden i gammeldags stil. Mycket korv av olika slag, sill, lax, rotmos osv! Kanske inte helt min typ av mat men det var ändå helt ok och mycket att välja på! :)

Eftersom att Siggesta ligger en bit ut på landet så går det inte så många bussar förbi samt inte så ofta. Så vi tog oss en promenad efter all mat och efterrätt till en annan busshållplats. När man har stadsmänniskor på landet blir det mycket kort på allt och inget! :)

Avslutade kvällen med mys hemma med Loka i glassmak( min nya favorit) cheesehjärtan( brukar inte äta snacks men de var så söta) samt en tidning!
Kram!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar