lördag 30 mars 2013

Uppdatering roaccutan 20 veckor!

Här kommer en liten uppdatering om huden och hur jag mår av medicinen och så vidare.
Nu har jag ätit roaccutan i snart 20 veckor och det går fintfint. Hur jag har mått av medicinen har gått upp och ned och i vissa perioder har jag bara velat slänga medicinen och skita i detta. Men så har jag peppat mig själv och tagit en dag i taget. Nu tycker jag att det har vänt eller så har jag snarare kanske vant mig. Om man bortser från smärtan och svagheten jag har i kroppen samt torrheten i huden samt den tunna huden jag nu har så skulle jag nog vilja säga att jag mår väldigt bra. Jag hade egentligen ett återbesök hos hudläkaren för 1.5 vecka sedan men som jag var tvungen att avboka pga av att många på mitt jobb hade semester så att jag hade ingen möjlighet att gå ifrån. Nu har jag en tid i slutet av april och det lär bli slutdatumet för min roaccutankur. Min hy är fin nu med enstaka finnar som kommer upp då och då. I samband med inbrottet så fick jag en del bölder på kinderna igen men som tur var försvann ganska fort. Man bör inte äta medicinen under sommarmånaderna eftersom jag inte får vistas i solen och medicinen finns kvar i kroppen upp till 2 månader efter avslutad kur så slutet av april är defenitivt stopp.

Jag tycker väldigt mycket om denna text och jag tänker ofta på dess mening. Vad det än är oavsett om det handlar om mina hudproblem eller större problem så löser sig allt oftast bara man är positiv och väljer att ha ett positivt förhållningssätt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar