torsdag 10 mars 2011

Elos ipl acnereducering 5 behandlingen!

Hej,

Elos ipl acnereduceringen gick jättebra idag. Jag har upplevt det som lite obehagligt förut men idag så tänkte jag inte ens på det. Man börjar på en lite lägre temp och ökar sedan för att successivt vänja huden vid värmen och nu har efter att ha kommit upp i en ganska hög värme och kört med den 2 gånger så har min hy antagligen vant sig. Jag glömde helt bort att ta på blixten idag när vi fotograferade och därför är allt mycket mörkare. Kolla tex min tröja som ser ut att vara orange men egentligen är korall(Tack Johanna). På den här sidan är min hy sämre idag och jag kom på senare varför. Jag sov dåligt i natt och det är jättedåligt för huden, och speciellt acnebenägen hy. Jag märker alltid på min hy när jag sovit dåligt, eller oroligt!



Det var på den här kinden som jag imorse drog bort hud och det kom fram ny fräsch hud under. 
'

Hudterapeuten som utför elos ipl acnereduceringen på mig tipsade mig idag om en foundation som skulle vara kanonbra för problemhy- hon beskrev att den täckte och jämnade ut huden fint samtidigt som samtidigt hade naturligt med solskyddsmedel i sig. Jag har totalt glömt bort namnet på den så jag måste fråga igen på måndag när jag har mitt nästa besök för att jag älskar att hitta bra produkter för huden. Extra viktigt nu när jag använder bra produkter mot min acne att jag också använder bra smink så att det inte motarbetar varandra. 

1 kommentar: