lördag 19 november 2011

Intryck av Mary Kay!

Hej,
Mötet med Mary Kay konsulenten var intressant.  Hon var mycket trevlig och hemma här i 2 timmar. Vi gick igenom alla produkter ur hennes stora neccesär som hon hade med sig och pratade om de. Jag berättade att jag inte var intresserad av att börja sälja utan istället pga av mitt stora intressen för hudvård ville veta mer om deras koncept, produkter osv för framtiden. Jag har svårt att uttala mig om produkterna mer än att jag tyckte att de flesta var väldigt behagliga och kändes lätta på hyn. Jag gillar att de ej använder sig av marknadsföring då deras marknadsföring är deras kunder vilket jag tycker säger en hel del att produkterna verkligen är bra. Jag kollade efter innehållsteckning på produktena men som inte fanns och det gillade jag inte för att jag brukar vara ganska noga med vilka ingredienser som finns i.


Dock gillar jag inte pyramidkonceptet som Mary Kay använder sig av. Ha så många under sig som man kan för att komma upp sig och tjäna pengar. Jag har googlat och läst på under eftermiddagen och läst väldigt upprörande saker och det finns till och med de som tidigare jobbat med Mary Kay som nu istället jobbar för att få folk därifrån. Jag tänker inte gå in mer på detta men om ni är intresserade om det så kan ni googla runt lite om Mary Kay- sekt- pyramid eller kolla in denna sida http://pyramidenstopp.wordpress.com/category/mary-kay/


 Men detta påverkar inte vad jag tycker om produkter som jag faktiskt fick ett bra intryck av och även har hört mycket bra om. Synd att uppläget är som det är!


 Tyckte om denna flaska väldigt mycket med små färgade vitaminer i. Nästan så att jag skulle vilja köpa och ha som prydnad. haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar