tisdag 10 maj 2011

Recept tacopaj!

Lovade att jag skulle visa bilder och lägga ut receptet på tacopajen som jag gjorde i helgen som var supergod. Jag fick detta recept skickat till mig och det var jätteenkelt och mycket gott! Jag brukar dock aldrig gå efter receptet utan bara ta inspiration från det och sedan ta bort en del ingredienser och sedan tillsätta vad jag har hemma! I detta recept tog jag tex bort majonäsen och tillsatte istället crème bonjour. Jag hade säkert i fler saker som jag inte minns för jag brukar alltid hitta något hemma som jag brukar häva i. 
Men tack för detta recept, och till er andra Try it! 






1 sats pajdeg: 125g margarin, 3dl mjöl, 3-4 msk vatten. blanda låt stå svalt ca 30 min. platta ut i pajform grädda 15min i 200 grader.

500g köttfärs, 1 lök, vitlök, tacokrydda o vatten som det står på påsen, bre över pajdegen, hacka 4 tomater o lägg på. blanda 4 msk majonäs, 1krm vitpeppar och 2dl creme fraiche. häll över tomaterna, lägg på nachos o så 2 dl riven ost o in i ugnen 10-15 min på 250 grader

supergott


1 kommentar:

  1. Roligt att du tyckte om den. Jag brukar med ändra lite i receptet o ta i vad man har hemma.

    SvaraRadera