tisdag 11 december 2012

Event hos Militus Medical.

Hej världens finaste,

Jag är på mitt bästa humör ikväll. Först ska jag börja med att säga att jag har forskat lite i det här med bloggplattformer och egna domän och tror att jag har bestämt mig för vilken jag ska välja. Problemet är väl dock att min tekniska nivå är inte så hög och det kommer att ta mååånga timmar för mig om inte en hel helg att bygga upp en ny hemsida, fixa mitt egen domän osv och som ni kanske märkt så är tid något som jag tyvärr har brist av i mitt liv. Men jag känner mig rätt peppad på det här med bloggen just nu, framtida planer på samarbeten osv samt min hy att jag ska försöka att avsätta tid. Jag ska påbörja i helgen och om jag inte hinner klart så har jag en hel julledighet framför mig att jobba på. Beroende på hur långt tid det tar så kanske det blir en nystart 2013. Men jag vill ju gärna kunna visa er bilder de resterande veckorna men skulle det ta längre tid så får ni gärna följa mig på instagram där jag är aktiv. Malin _b90 är mitt användarnamn.


Ikväll var jag inbjuden till ett hudvårdsevent hos Militis Medical http://www.militusmedical.se/som är ett relativt nystartat företag  och jag kom hem för endast en liten stund sedan. Företaget är en mottagning vid Stadion på Östermalm som utvecklat en webshop för att kunna nå ut och hjälpa fler och för att deras produkter ska vara mer lätttillgängliga. Det var ett jättetrevligt mingel med dryck och tilltugg, exklusiva erbjudanden och jag fick med mig en mycket fin och välfylld goodiebag hem därav mitt goda humör. Jag har fotat men tyvärr kan jag ju inte lägga upp några bilder. Men om ni har instagram så kan ni se bilderna där om ni lägger till mig på malin_b90. Vissa och de flesta märken hade jag hört talats om innan, vissa hade jag testat och några märken hade jag inte hört talats om innan ikväll. Ett märke som däremot kommer att bli en stor favorit hemma hos mig efter ikväll är Cicamed. Cicamed är ett relativt nystartat märke och tjejen bakom produkterna var på plats ikväll för att berätta om sina produkter och tanken med märket. Jag kan säga att jag provar mycket inom hudvård men det är inte ofta som jag känner wow, och direkt går in på hemsidan för att kolla in resten av sortimentet för att kunna beställa hem mer. Kärlek vid första ögonkastet( Användningen) JA! Eventet hölls på en läkarmottagning där hudtarepeut, hudläkare samt make up artister fanns på plats.  Alla som ville fick en gratis hudanalys/besök hos hudläkaren och även fast jag redan går hos en hudläkare så tyckte jag att det vore intressant med ett andra utlåtande. Det mesta visste jag redan eller skulle säkert få veta vid mitt nästa besök hos min läkare nästa vecka. Som att jag har en alldeles för låg dos, faktiskt bara halva dosen för vad jag borde ha och det är anledningen till att jag ännu inte märker så mycket. Men jag hoppas på att kunna öka dosen nästa vecka efter mitt besök. Något som jag däremot inte visste och som jag heller inte frågat om tidigare eftersom det är något som växt på sistonde är att jag har en cysta i ansiktet. Jag har hela tiden trott att det är var under huden eftersom den håller på och läker för i vissa fall kan det vara så. Men det är tyvärr en cysta, dock ofarlig. Men den kommer jag att behöva ta bort efter avslutad behandling då man inte kan skära i huden under pågående behandling. Detta låter väldigt obehagligt och skrämmande även om det skulle ske med bedövning men det blir säkert bra!




Kramkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar