torsdag 13 december 2012

Torsdag!

Hej,

´Det här är verklígen inte min vecka. Imorse hade vi luciafirande med barn och föräldrar. Jobbade 6.40-17.00 utan rast idag och om jag inte var trött innan så är jag garanterat det nu. Men det hjälper inte för att jag kan inte sova och har sovit rejält dåligt i 1.5 vecka nu. Jag blir snart tokig men jag kan inte slappna av och sova en hel natt utan att vakna hela tiden. Jag känner mig väldigt konstig, ledsen och orolig. Jag vet inte om jag känner mig sådan för att jag är trött eller att jag inte kan sova för att jag är orolig. Tanken har även slagit mig att det kan vara medicinen som spökar och gör mig extra känslig. Men de tankarna avfärdar jag nu för att det kan vara så att jag helt enkelt bara är stressad och trött och behöver lite semester.  Nu är det inte många dagar kvar tills jag får lite ledigt, får sova ut ordentligt och bara ha ledigt!


Imorgon är det julbord med jobbet och jag har ingen lust att gå, speciellt inte när det är bordsplaceringar och jag kanske känner 1/4 på företaget. Men jag är anmäld och kan inte dra mig ur nu utan en större anledning än att jag bara inte har lust. Det kanske blir jättetrevligt, underbar mat och trevligt sällskap. Positivt tänkande!!

Det här med jobb gnager mig lite också. Är inte helt nöjd med situationen och efter eventet i tisdags där jag pratade med ett flertal inom hudvårdsyrket så insåg hur fel jag är i mitt nuvarande yrke. Jag älskar barn men det är inte vad jag brinner för. Varför stanna på ett jobb där man inte trivs. Jag känner väldigt starkt att jag skulle göra stor nytta inom hudområdet. Man kanske skulle kolla om det finns någon plats kvar till klassen som börjar i januari ;)


Kram

1 kommentar:

  1. Hoppas du förverkligar dina drömmar inom att få jobba inom hudvård! Du kommer säkert känna dig mer tillfreds med dig själv när du får spendera mycket tid med din pojkvän och familj under julen! Ha det gott!

    SvaraRadera