lördag 9 februari 2013

Hudens påverkan av Roaccutan!

Vinterns väder tär något otroligt på min hy just nu. Sedan jag höjde dosen på min medicin har min hy blívit betydligt torrare vilket jag även märker mer och mer. Jag har väldigt torr hy som jag smörjer in med feta krämer, oljor samt mina krämer från hudläkaren varje dag. Men ändå så kan jag inte få upp fukten tillräckligt pga av medicinen torkar ut mig inifrån. Händerna och läpparna är de områdena som är mest utsatta och hur mycket jag än jag smörjer mig så är jag supertorr efter några minuter igen. Något som jag inte vet hur jag skulle överleva utan just nu är Decubals Lips & Dry spots balm. Den är utan tvekan den bästa som jag har provat till läpparna och man kan även ha den på andra torra områden. Den kostar 60-70 kr och dryg och värd vardenda krona. Det var min hudläkare som rekommendera denna till mig och den är receptfri.
 
Jag smörjer alltid in mig med propyless(recept)  morgon och kväll och sedan avslutar jag med  bodybutter från bodyshop , just nu använder jag i doften Mango som är för väldigt torr hy.
Den är väldigt krämig och oljig och jag älskar den. Förutom att den återfuktar skönt så doftar den även väldigt gott!
En av mina favoriter från Bodyshop är även deras serie i passionfrukt som inte finns i Sveriges sortiment förutom under mellandagsrean då de tar in den. Dock är inte den lika återfuktande som mangon så den får jag avvakta med ett tag.
 
En olja är alltid bra att ha hemma och just nu använder jag en olja från Ceridal som jag smörjer in ansikte och kropp med.
 
( Sedan har jag fler fuktkrämer som jag använder men dessa använder jag varje dag uta undantag)

1. Propyless vid torr hy ( Recept)
2. Decubal- Lips & dry spots balm( Finns på välsorterade apotek och rekommenderas starkt)
3. Body butter från Bodyshop i doft Mango för väldigt torr hy
4. Body butter i doft passionsfrukt för torr hy


 

2 kommentarer:

  1. Propyless säljs receptfritt på apoteket!

    SvaraRadera
  2. Har du blivit av med de flesta finnarna nu eller kommer det nya?

    SvaraRadera